Preskočiť na obsah

Obchodné podmienky a reklamačný poriadok

1. Úvodné ustanovenia a upozornenia

1.1 Tieto podmienky platia pri nákupe v internetovom obchode www.mobake.sk, ktorého prevádzkovateľom je Mobake EcoProducts s.r.o., so sídlom Nad Medzou 3047/12, 052 01 Spišská Nová Ves, Slovenko, IČO: 52031187, DIČ: 2120872270, IČ DPH: SK2120872270, email: mobake@mobake.sk.

1.2 Obchodné podmienky sú súčasťou uzavretej kúpnej zmluvy medzi predávajúcim na jednej strane a kupujúcim na strane druhej. Všetky zmluvné vzťahy sú uzatvorené v súlade s právny poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, že je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 40/1964 Z. z., občiansky zákonník, zákonom č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa, zákonom č. 102/2014, o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb, zákonom č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode, všetky v platnom znení. V prípade, že je zmluvnou stranou podnikateľ riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Z. z. v platnom znení.

2. Osobné údaje a ich bezpečnosť – Tvoje údaje sú v bezpečí!

2.1 Správcom tvojich osobných údajov je Mobake EcoProducts s.r.o., Nad Medzou 3047/12, 052 01 Spišská Nová Ves, IČO: 52031187, DIČ: 2120872270 (ďalej len „prevádzkovateľ“). Spracúva tebou poskytnuté osobné údaje, v súlade s ustanoveniami Zákona č.122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 84/2014 Z. z. v aktuálnom a platnom znení (ďalej len „Zákon“). Prevádzkuje webovú stránku www.mobake.sk. Tvoje osobné údaje spracovávame ako správca, t.j. určujeme, ako budú spracované, za akým účelom a na ako dlho. Prípadne vyberáme ďalších spracovateľov, ktorí nám s ich spracovaním budú pomáhať.

2.2 Osobné údaje (meno, adresa, email, telefónne číslo), ktoré zákazník zadá pri objednávke tovaru, slúžia len pre účely identifikácie a pri komunikácii na zabezpečenie bezproblémového odoslania tovaru z internetového obchodu www.mobake.sk. Tieto osobné údaje sú nevyhnutné k tomu, aby sme so zákazníkom mohli uzavrieť zmluvu. V prípade, ak nám osobné údaje (meno, priezvisko, adresa dodania atď.) neposkytne, nie je možné so zákazníkom uzatvoriť zmluvu. Bezpečnosť a ochrana osobných údajov našich zákazníkov sú pre nás dôležité, preto tieto údaje nikdy nebudú poskytnuté tretím osobám ani inak zneužité. Všetky dôležité informácie o tom aké osobné údaje spracovávame, komu môžu byť sprístupnené si prečítaš v sekcii Ochrana Súkromia.

2.3 Objednávky je možné uskutočniť i bez registrácie.

3. Prijatie a vybavenie objednávky a kúpna zmluva

3.1 Objednávka kupujúceho je návrhom kúpnej zmluvy a samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu kupujúceho i predávajúceho s týmto návrhom (záväzným potvrdením objednávky s povinnosťou platby). Od tohto momentu medzi kupujúcim a predávajúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti.

3.2 Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami, vrátane reklamačných podmienok a že s nimi súhlasí. Na tieto obchodné podmienky a reklamačný poriadok je kupujúci dostatočným spôsobom a samotným uskutočnením objednávky upozornený a má možnosť sa s nimi zoznámiť.

3.3 Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť pred uzavretím kúpnej zmluvy v týchto prípadoch: tovar sa už nevyrába alebo nedodáva, nie je momentálne na sklade alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávaného tovaru. V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude okamžite kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet.

3.4 Všetky objednávky prijaté týmto obchodom sú záväzné. Objednávku možno zrušiť len pred jej expedíciou alebo do 12 hodín od jej objednania. V prípade že nebude objednávka zrušená do doby pred expedíciou, a bude expedovaná, môžeme po objednávateľovi požadovať náhradu nákladov spojenú s expedíciou tovaru. V prípade ak balík neprevezmeš a budeš požadovať opätovné doručenie môže Ti byť dodatočne účtovaná cena dopravy za opakované doručenie. O prijatí objednávky si automaticky informovaný elektronickou poštou – e-mailom. V potvrdení objednávky je predpokladaná dodacia lehota tovaru, ktorý nebol skladom, prípadne túto informáciu pošleme dodatočne. Pri každej položke je zobrazené, či je tovar na sklade alebo nie. Pokiaľ tovar nie je na sklade, budeme ťa bezodkladne informovať o ďalšom termíne dodania.

3.5  Storno objednávky. Ak urobíš storno objednávky do 12 hodín alebo do jej expedície, považujeme objednávku za zrušenú. Storno môžeš uskutočniť e-mailom: mobake@mobake.sk, prípadne vykonať telefonicky na: +421 952 004 544. Pri zrušení objednávky je nutné uviesť tvoje meno a číslo objednávky.

4. Druhy dopravy

Pokiaľ je balík viditeľne poškodený, alebo ak je porušená ochranná páska, uplatni reklamáciu priamo u prepravcu. Za škody vzniknuté pri preprave nenesie dodávateľ zodpovednosť.

4.1 Slovenská pošta

Poštovné, ak nebude uvedené inak, je účtované vo výške do 3,60 € v závislosti na mieste dodania a váhe balíčka. Cena za prepravu sa zobrazuje ihneď po výbere spôsoby dopravy. Reklamácia zásielky je možná do 3 dní od doručenia, za predpokladu, že poškodenie nebolo zjavné pri odovzdaní!

Pokiaľ nebude objednávajúci zastihnutý, dostane do schránky oznámenie o doručení zásielky. Zásielku si môže vyzdvihnúť na uvedenej pošte alebo požiadať o opätovné doručenie. V takomto prípade nie je možná z našej strany akákoľvek komunikácia s dopravcom. Zásielku posielanú doporučene alebo na dobierku je možné sledovať.

Zásielka je zvyčajne doručená do druhého dňa od odoslania. O odoslaní je zákazník informovaný e-mailom.

4.2 Packeta (Zásielkovňa)

Packeta je logistická spoločnosť, ktorá prevádzkuje výdajné miesta po celom Slovensku, v Čechách a iných krajinách EU. Môžu sa nachádzať v rôznych kamenných predajniach, kaviarňach či obchodných centrách.

Kde sa výdajné miesta Zásielkovne náchdázdajú?
Kompletný zoznam všetkých výdajných miest nájdete na tomto odkaze.

Ako to funguje?
V košíku si zvolíš jedno zo stoviek výdajných miest a hneď ako bude zásielka pripravená k výdaju, príde Ti SMS a e-mail s heslom, na ktoré bude zásielka vydaná. Štandardne sú zásielky doručované na druhý deň a počkajú na výdajnom mieste 7 dní. Pomocou trasovacieho čísla, ktoré obdržíš na e-mail, môžeš sledovať tvoju zásielku TU.

Nestihneš si zásielku vyzdvihnúť?
Nevadí, môžeš si predĺžiť úložnú dobu zásielky až na 21 dní alebo prezradíš heslo komukoľvek komu veríš a on vyzdvihne zásielku za Teba.

4.3 Kuriér GLS

GLS Slovakia ponúka balíkové a expresné služby na Slovensku, pričom stredobodom záujmu je vysoká kvalita. Doručovanie balíkov v rámci Slovenska do 24 hodín od odoslania. Sledovanie zásielok, extrémne nízka miera poškodenia a atraktívny pomer výkon/cena dopĺňa naše zásielkové služby. Ceny GLS sú stanovené podľa aktuálnych cien spoločnosti.

4.4 Osobné vyzdvihnutie

Osobné vyzdvihnutie je možné na adrese Zimná 44, 052 01 Spišská Nová Ves, obchod Valach od 7:30 do 17:00 hod. V sobotu od 7:30 do 12:00 hod. O uložení balíka na výdajne miesto budeš telefonicky informovaný. Pri prevzatí balíka je potrebné uviesť heslo: „MOBAKE“. Na výdajnom mieste nie je možné platiť kartou ani hotovosťou. Balík musí byť zaplatený vopred.

4.5 Ceny dopravy

Aktuálny cenník poštovného pre Slovensko a Česko nájdeš v časti „Doprava a platba„.

5. Spôsoby úhrady

Všetky spôsoby úhrady, možno vybrať pred výberom dopravy.

5.1 Platba dopredu – bankový prevod
Pri výbere tejto možnosti obdržíš zálohovú faktúru so všetkými údajmi k platbe. Tovar budeme expedovať po obdržaní platby na náš bankový účet. Prevod môže trvať 1 až 3 dni.

5.2 Dobierka
Za objednaný tovar zaplatíš v hotovosti alebo platobnou kartou priamo prepravcovi pre doručení balíka.

5.3 Platba kartou prostredníctvom platobnej brány GoPay
(Platba kartou, Platba e-bankingom, ApplePay, GooglePay). Schválené a regulované Českou národnou bankou.

Bezpečnosť: „Pri platbe platobnými kartami sa nemusíš báť zneužitia. Využívame preverenú platobnú bránu s protokolom 3-D secure, podporovaným kartovými asociáciami. Všetky interné informácie (heslá, mená, operácia) sa šifrujú. Náš internetový obchod k tvojim platobným údajom prístup nemá.

5.4 PayPal
Bezpečná platba pomocou internetovej peňaženky PayPal. Platba je okamžite pripísaná na našu PayPal peňaženku (momentálne nedostupné).

6. Rozpor s kúpnou zmluvou

V prípade, že vec pri prevzatí nie je v zhode s kúpnou zmluvou (ďalej len „rozpor s kúpnou zmluvou“), máš právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu odpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky zákazníka – buď výmenou veci, alebo jej opravou; ak nie je takýto postup možný, môžeš požadovať primeranú zľavu z ceny veci (zvyčajne 5 až 10%) alebo od zmluvy odstúpiť.

To neplatí, ak si pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví odo dňa prevzatia veci, sa považuje za rozpor existujúci už pri jeho prevzatí, ak to neodporuje povahe veci alebo pokiaľ sa nepreukáže opak.

7. Právo odstúpiť od zmluvy

Ak je kúpna zmluva uzatvorená pomocou prostriedkov komunikácie na diaľku (v internetovom obchode), poskytujeme spotrebiteľovi právo odstúpiť od zmluvy až do 20 dní od prevzatia tovaru. V takom prípade spotrebiteľ kontaktuje predávajúceho a najlepšie písomne (emailom) uvedie, že odstupuje od zmluvy vyplnením formulára na odstúpenie od zmluvy (uvedením čísla objednávky, mena spotrebiteľa, čísla účtu pre vrátenie peňazí a zaslaním fotografie produktu). Odstúpenie od zmluvy musí byť doručené najneskôr posledný deň 20 dňovej lehoty. V osobitných prípadoch môže byť s prihliadnutím na okolnosti predĺžená lehota vrátenia, nie však dlhšie ako 3 dni.

Toto ustanovenie nad rámec zákona však nemožno chápať ako možnosť bezplatného zapožičania tovaru. Zákazník v prípade využitia práva na odstúpenie od zmluvy musí dodávateľovi vydať všetko, čo na základe kúpnej zmluvy získal. Ak to už nie je dobre možné (napr. v medziobdobí bol tovar zničený, spotrebovaný alebo používaný – zubné kefky, bambusové slamky a obdobný spotrebný tovar) alebo obal tovaru natrvalo poškodený, nemôže byť tovar dodávateľom prijatý.

Zákazník, ktorý sa rozhodne odstúpiť od zmluvy bude znášať náklady na vrátenie tovaru.

Podľa § 7 zákona č. 102 z roku 2014 spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:

a) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa

b) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby.

Právo na odstúpenie od zmluvy tiež nemajú podniktateľské subjekty a takisto zákazníci, ktorí nakupujú tovar zjavne pre účely výkonu svojho povolania – zákon konkrétne hovorí napríklad o autorizovaných architektoch, autorizovaných stavebných inžinieroch a advokátoch.

8. Vrátenie tovaru

Ako postupovať pri vrátení tovaru a ako zásielku pripraviť?

Zásielka musí byť kompletná (vrátane príslušenstva a všetkej dokumentácie) a v stave, v akom si ju prevzal pri dodávke. Pri komunikácii s eshopom stačí uviesť 7-miestne číslo objednávky (MBK-23XXXXX). Vždy prosím použi baliaci papier či kartón, tak aby nemohlo počas prepravy dôjsť k polepeniu, popísaniu či inému znehodnoteniu pôvodných obalov.

Neposielaj balík na dobierku, balík nebude prevzatý. Peniaze ti budú vrátené na bankový účet (nezabudni ho uviesť) a to zvyčajne do 3 až 7 pracovných dní od obdržania zásielky. V prípade vrátenia tovaru bude suma znížená o prepravné náklady, ktoré vznikli pri zasielaní tovaru k Tebe (neplatí pre reklamácie).

8.1. Nedodanie zásielky z dôvodu neprevzatia

Pokiaľ zaslaný tovar neprevezmeš z časových alebo iných dôvodov, tvoj záujem o tovar však pretrváva a tovar sa nám vráti späť. Môžu ti byť účtované poplatky dopravcu spojené s vrátením zásielky + suma dopravy za opätovné zaslanie tovaru. V tomto prípade bude doplatok hradený prostredníctvom dobierky alebo po dohode prevodom na účet.

9. Reklamačný poriadok

Výrobky, na ktoré sa vzťahuje právo uplatnenia reklamácie musia byť odovzdané na posúdenie ihneď po zistení závady, musia byť čisté a s náležitými dokladmi, popisom závady alebo foto-dokumentáciou, prípadne označeným miestom závady.

9.1. V prípade reklamácie ako prvé kontaktuj náš zákaznícky servis, prostredníctvom emailu (mobake@mobake.sk) alebo telefonicky. Priprav si číslo objednávky, popis závady a fotografiu chybného produktu alebo poškodenej časti produktu.

9.2. Po dohode s našim operátorom zašli výrobok. Preprava je hradená stranou predávajúceho. Na tvoju adresu pošleme kuriérsku službu (GLS) alebo balík odnesieš do tvojej Packety (Zásielkovne). Zásielka musí byť kompletná (vrátane príslušenstva a všetkej dokumentácie) a v stave, v akom si ju prevzal pri dodávke. Vždy prosím použi baliaci papier či kartón, tak aby nemohlo počas prepravy dôjsť k polepeniu, popísaniu či inému ďalšiemu znehodnoteniu tovaru.

9.3. Bez predošlej dohody, neposielaj tovar na dobierku, v takom prípade nebude tovar prevzatý. Ihneď po obdržaní tovaru preskúmame závadu a budeme ťa bez zbytočného odkladu kontaktovať, maximálne však do 7 pracovných dní.

9.4. Chybný alebo poškodený tovar bude vymenený, opravený alebo bude vrátená kúpna cena. K tovaru musia byť priložené všetky listiny, ktoré nakupujúci s tovarom obdržal.

9.5. Predávajúci nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúci z prevádzky produktov, funkčných vlastností a škôd z neodborného používania produktov, rovnako ako škôd spôsobených vonkajšími udalosťami, chybnou manipuláciou alebo živelnými pohromami. Na vady tohto pôvodu sa nevzťahuje ani poskytnutá záruka. Tak isto sa reklamácia neuznáva, viac ako 24 hodín po obdržaní, pri potravinách, čajoch a doplnkoch stravy. Zubné kefky, bambusové slamky a všetok spotrebný sortiment sú z hygienických dôvodov prijaté na reklamáciu len nepoužité. U zamietnutých reklamácií môžu byť účtované náklady na reklamačné konanie a manipulačné poplatky až do výšky 30€. O vybavení reklamácie budeš informovaný e-mailom, SMS alebo telefonicky.

Reklamáciu môžeš uplatniť na tejto adrese:
Mobake EcoProducts s.r.o.
Nad Medzou 3047/12
052 01 Spišská Nová Ves
Slovensko

10. Súbory Cookie

Súbory cookie
S cieľom zabezpečiť riadne fungovanie tejto webovej lokality ukladáme niekedy na vašom zariadení malé dátové súbory, tzv. cookie. Je to bežná prax väčšiny webových lokalít.

Čo sú súbory cookie?
Súbor cookie je malý textový súbor, ktorý webová lokalita ukladá v tvojom počítači alebo mobile pri jej prehliadaní. Vďaka tomuto súboru si webová lokalita na určitý čas uchováva informácie o tvojich krokoch a preferenciách (ako sú prihlasovacie meno, jazyk, veľkosť písma, tovar v košíku a iné nastavenia zobrazovania), takže ich pri ďalšej návšteve lokality alebo prehliadaní jej jednotlivých stránok nemusíš opätovne uvádzať.

Ako používame súbory cookie?
Tieto webstránky používajú súbory cookies na zapamätanie si použivateľských nastavení, pre lepšie prispôsobenie reklám záujmom návštevníkov a pre nevyhnutnú funkcionalitu webstránok.

Údaje, ktoré prevádzkovateľ takto získa, môžu byť ďalej sprístupnené používateľom ako je Google, Facebook alebo Twitter.

Zbieranie údajov o správaní sa návštevníkov na webe (účel cielená reklama) je aktivované na základe odsúhlasenia návštevnikom webu, stlačením tlačidla “Súhlasím”, ktoré nájdeš na spodnej časti webu v cookie banneri.

Zhromaždené cookie súbory sú spracovávané hlavne cez službu “Google Analytics”, prevádzkuje spoločnosť Google Inc., so sídlom 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA.

Následne sú spoločnosťou Google Inc. zozbierané informácie spracovávané v súlade so Zásadami ochrany súkromia, viac info TU.

Vezmi prosím na vedomie, že podľa zákona o ochrane osobných údajov máš právo:

  1. Požadovať od nás informáciu, aké osobné informácie spracovávame, ako aj vysvetlenie ohľadne spracovania osobných údajov, ako aj požadovať prístup k týmto údajom a požadovať ich doplnenie, aktualizáciu či opravu.
  2. Žiadať vymazanie tvojich osobných údajov = právo byť zabudnutý.
  3. V prípade pochybností o splnení našich povinností so spracovávaním osobných údajov, máš právo obrátiť sa na mobake@mobake.sk alebo na Úrad na ochranu osobných údajov.

Prevádzkovateľ zhromažďuje na svojej webovej stránke: www.mobake.sk nasledujúce súbory cookie:

TypNázovÚčelDoba spracovávania
Cookies tretích stránGoogle AnalyticsZískavanie štatistík, demografické údajePodľa nastavenia tvojho internetového prehliadača alebo do odstránenia informácií (napr.cez delete cache)
Cookies tretích stránGoogle AdsIdentifikácia v rámci reklamnej siete spoločnosti Google, opätovné cielenie reklamy (retargeting)Max. 390 dní
Cookies tretích stránFacebookIdentifikácia v rámci reklamnej siete spoločnosti Facebook, opätovné cielenie reklamy (retargeting)180 dní

Ako kontrolovať súbory cookie
Súbory cookie môžeš kontrolovať alebo zmazať podľa uváženia – podrobnosti si pozri na stránke aboutcookies.org. Môžeš vymazať všetky súbory cookie uložené vo svojom počítači a väčšinu prehliadačov môžeš nastaviť tak, aby si im znemožnil ich ukladanie. V takomto prípade však pravdepodobne budeš musieť pri každej návšteve webovej lokality manuálne upravovať niektoré nastavenia a služby a niektoré funkcie nebudú fungovať.

Ako odmietnuť používanie súborov cookie?
Používanie súborov cookie je možné nastaviť pomocou Tvojho internetového prehliadača. Väčšina prehliadačov súbory cookie automaticky prijíma už v úvodnom nastavení.

***

 Ďakujeme Ti za čas, ktorý si strávil prečítaním obchodných podmienok.

Tvoj Tím Mobake

Obchodné podmienky sú platné od 01.09.2016 do odvolania. V prípade zmeny obchodných podmienok, sú platné obchodné podmienky, ktoré boli v platnosti k dátumu nákupu. Posledné doplnenie/ aktualizácia: 24.1.2022.

Shop roku Mobake