Preskočiť na obsah

Martin Gábor, spoluzakladateľ značky Včelobal: chceme robiť život na našej planéte o niečo prirodzenejší, jednoduchší a prírodnejší

Poznáte Včelobal? Ak ste u nás už niekedy nakupovali, tak určite áno. Inak by v Mobake nebol “bestsellerom”. Rozhodli sme sa preto spojiť s jeho spoluzakladateľom Martinom Gáborom, ktorý nám o tejto ekologickej alternatíve plastových vreciek porozprával. A prečo by ste si mali voskové obaly zaobstarať aj vy?

Z rozhovoru sa dozviete napríklad aj toto:

  • prečo sa rozhodli vyrábať Včelobal, 
  • ako zvládajú večný “boj” s konkurenciou, 
  • odkiaľ čerpajú inšpiráciu na dizajn voskových obalov a mnoho ďalšieho 🙂. 

1. Kedy a prečo ste sa rozhodli vyrábať Včelobal? Kedy ste si povedali, že práve teraz je ten čas vymyslieť voskové obrúsky?

Bolo to v roku 2018, pretože sa nám zapáčil včelobal, ktorý sme videli inde a veľmi sa nám jeho funkčnosť osvedčila. Celkom sme si na voskové obaly zvykli. Skvelý pomocník, ktorý vyriešil niekoľko našich problémov naraz. Či skladovanie chleba, či zatváranie misiek na ktorých nebol vrchnák, alebo aby sme odkrojenú zeleninu v chladničke uchovali dlhšie čerstvú ako jeden deň, nech to neobschne. Čiže viacero „problémov“ vyriešených jednou ranou. Tam kdesi nám začali chodiť hlavou myšlienky na výrobu. Zamýšľali sme sa, prečo sa u nás neponúkajú. Vyskúšali vyrobi zopár prototypov, potom k ozajstnému včelobalu viedlo niekoľko mesiacov. Bolo to v čase, kedy sme na mali viac priestoru. A ono sa našťastie ujalo.

2. Ako vnímate Vaše začiatky v porovnaní s tým, kde sa na trhu nachádzate teraz?

Myslím si, že naše začiatky boli vcelku jednoduché, pretože voskové obaly prišli v správnom čase. Teda s vlnou bezobalových obchodov. Včelobaly boli čímsi novým, ako aj mnohé iné výrobky. Myslím, že pre mnohých sú novinkou aj dnes. Avšak dnes, po piatich rokoch, je omnoho viac aj iných značiek s podobnými výrobkami a priestoru o kúsok menej. Snažíme sa tvoriť jedinečné a prínosné výrobky.

3. Primárne fungujete ako e-shop. Rozmýšľali ste aj nad kamennou prevádzkou, aby si zákazníci mohli včelobal aj chytiť?

Popravde veľmi nerozmýšľali, pretože sa sústredime na výrobu a vývoj. Na Včelobal sa snažíme hľadieť ako z uhlu používateľa a zároveň aj z uhlu výroby. Aby sme za najlepšiu cenu ponúkli funkčné a udržateľné výrobky, bez zníženia ich kvality. Radi prezentujeme našu prácu na predajných trhoch, kde sa ľudia so včelobalmi môžu
stretnúť a „na vlastnej koži“ vyskúšať. Tiež sa naše výrobky nachádzajú v mnohých bezobalových obchodoch, kaviarňach, kníhkupectvách či pekárňach. Práve to sú miesta, kde si môžete výrobky pozrieť zblízka.

4. Aké to bolo/je zvládať “večný boj” s konkurenciou?

Konkurencia je výborný trhový mechanizmus. V našom segmente vnímam konkurenciu pozitívne. S viacerými máme dobré vzťahy a naozaj radi sa porozprávame, napriek tomu, že robíme ten istý druh výrobkov. Predsa každý do toho dávame niečo iné. Vo Včelobale veríme, že každý si ideme svoju líniu, každý si našiel inú skupinu zákazníkov a cestu. Nájde sa aj čisto biznisová konkurencia. Pre niekoho sú prioritou predaje a ostatné ide bokom. Myslím, že je to bežné pri trhovej ekonomike. Možno práve vďaka takejto konkurencii sa obzeráme doširoka.

5. Odkiaľ čerpáte inšpiráciu a nápady na dizajn včelobalov? 

Zväčša máme témy, ktorým sa chceme venovať. Nápady rozvíjame ďalej na dizajn. Či je to príroda, cestovanie, folklór alebo tradície. Tém je nekonečne veľa.

6.  Ak by ste mali poslanie značky Včelobal vyjadriť jednou vetou, čo by to bolo? 

Robiť to, čo vieme robiť kvalitne. Teda robiť život so Včelobalom na našej planéte o niečo prirodzenejší, jednoduchší, prírodnejší. 

7. Čo je Váš (zatiaľ) nenaplnený sen, ktorý by ste si chceli splniť?

Život na dedinke, rozvíjať tam aj iné naše záľuby. Naučiť sa poriadne strihať stromčeky. A možno ešte sa vydať bicyklami cez Balkán do Ázie.

Včelobal si môžete opraviť aj doma.

8. Ak by ste našim zákazníkom mali povedať tri dôvody, prečo kupovať práve Včelobal, čo by to bolo?

Prvý dôvod je ten, že včelobal vydrží vyše 200 použití. Čiže napríklad na desiatu ušetríte 200 vreckoviek, fólií alebo iných obalových materiálov.  Druhý dôvod je, že podporíte lokálnu výrobu. Včelobal vyrábame pre ľudí okolo nás. Snažíme sa počúvať ich potreby a prinášať ich do produktov. A tretím dôvodom je fakt, že včelobal je skladný, malý, ľahko umývateľný a najmä, dá sa obnoviť. 

Shop roku Mobake